Célkitűzések
A kurzus bemutatja a kommunikációs projektek szerkezetét, tervezésük, kivitelezésük és értékelésük legfontosabb elemeit. A tárgy kiemelt célja a kommunikációs munka, a különböző kommunikációs megnyilvánulások, eszközök, módszerek egységes szemléletének kialakítása, valamint a korábban tanult elméleti eszközök és gyakorlati módszerek integrációja. A résztvevők önállóan, a megadott szempontok szerint, részletes projektdokumentációt készítenek a félév során. Kapnak egy kommunikációs feladatot, és elkészítik a feladat kommunikációs projektjének részletes tervét, el kell végezni továbbá a projekttervet megalapozó kutatásokat (Kutatás1.-2.). A kurzuson a projekt legfontosabb elemeit részletesen megbeszéljük.
Témák
- A kommunikációs projekt, célja, tudás – attitűd – viselkedés. A kommunikációs projektekhez használt eszközök, háttértudások áttekintése. Belső és külső projekt-típusok. Kommunikáció-tervezői és projekt szerepek.
- Piackutatási inputok: a piackutatás eszközei, felkészülési fókuszpontok ZH-hoz.
- A tervezési folyamat
- Tervstruktúrák. A feladat-meghatározás szintjei, szerkezete. Akciótervek szerkezete. Milyen feladatokat, mikor, ki, milyen erőforrásokkal és milyen outputtal végez el a projekt során? Főbb állomások a kiadott sablon szerint.
- Kutatás, felmérés: (Piaci) helyzet és célok
- Helyzetfeltárás, piackutatás, szervezeti információk gyűjtése, kutatási módszerek. A célok, a célközönség meghatározása, konkurensek meghatározása, felmérése. Az üzenet megfogalmazása, az erőforrások rögzítése.
- Bevezetés, tervezés, projektek, feladat, feladatterv
- Megvalósítás és kreatív tervezés
- Célcsoport, üzenet, felület és a kreatív anyag összerendelése.
- Az üzenet megformálása (kreatív tervezés). Felületvásárlás, ügynökségek. Kampányelemzések.
- Megvalósítás, utómunka.
- Kampányok utómunkájának tipikus problémái, az eredmények mérése, a projekt értékelésének módszerei
- Értékelés és vezetői összefoglaló. Prezentáció ismérvei.
Oktatásmódszertan
Előadások, gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, önállóan és csoportmunkában készített feladatok, projektek, munkaszervezési technikák.
Tanulástámogató anyagok
- Veres Z. és Hoffmann M. és Kozák Á. (ed.) (2016): Bevezetés a piackutatásba. Budapest: Akadémia Kiadó.
- Horváth D. és Bauer A. (szerk.) (2013) Marketingkommunikáció: Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Bp.: Akadémia.
- Incze K. és Pénzes A. (2006) A reklám helye 2.0, (2. kiad.) Budapest: n.a.
- Nyárády Gáborné és Szeles Péter, (én.), Publick Relations I-II. Bp: Perfekt.
- Hamburger Béla (2009) Kampánytervezés. BGF, Online.
- Kádár Magor (2008): Kampánykommunikáció. Kézikönyv a kommunikációs kampányok elemzéséhez és tervezéséhez. Kriterion Könyvkiadó, Kolozsvár.
- Az órai ppt-k anyaga, elérhető a tárgy Moodle-felületén.
Az aktuális félév jegyzetei, előadás diái, időpontjai és egyéb anyagai a GTK moodle oldalán, az edu.gtk.bme.hu -n érhetők el.