Meggyőzéstechnika (KommMédia) (2018-19-I hétfő 14:15-17:45)

Meggyőzéstechnika (KommMédia)

  • Mennyire vagyunk racionálisak vagy befolyásolhatóak hétköznapi döntési helyzetekben?
  • Vajon a reklámok tényleg kevésbé hatnak ránk, ha néhány bejáratott cinikus megjegyzéssel próbáljuk távol tartani magunkat tőlük?
  • Hogyan tesznek minket kiszámíthatóvá a hétköznapi döntési/meggyőzési szituációkban alkalmazott ökölszabályaink, sémáink?
  • Hogyan alakítjuk öntudatlanul is a társadalmi valóságot, környezetünket a bennünk élő sztereotípiákon keresztül?
  • Vajon tényleg boldogabbak a gazdag és sikeres emberek, mint a szerény körülmények között, esetleg fogyatékkal élő embertársainak? Hogyan tartjuk fenn pozitív önértékelésünket, boldogságszintünket? Hogyan használják fel az itt alkalmazott technikáinkat profi befolyásolók arra, hogy befolyásolják döntéseinket?
  • Vajon közülünk hányan volnának képesek másoknak testi vagy lelki fájdalmat okozni a tömeg nyomásának, vagy tekintélyek erejének engedve?
  • A politikusok vajon tényleg egymással vitatkoznak a tévében, vagy valójában csak a nézők különböző csoportjaink üzengetnek?
  • Hogyan lehet a vita a jó minőségű közösségi döntések meghozatalának eszköze?

Ha érdekelnek az ilyen és ezekhez hasonló kérdések, akkor jelentkezz a Meggyőzéstechnika kurzusra! Tanszékünk kurzuslistáján más tárgyak is foglalkoznak kapcsolódó tárgykörökkel, olyanok mint az Érveléstechnika, vagy a Társas lény.

2018-19-I Meggyőzéstechnika

Részletes leírás: 

A Meggyőzéstechnika c. tárgy keretében a befolyásolás jelenségeivel, pszichológiai előfeltételeivel, társadalmi jelentőségével és a kivitelezéséhez használt pszichológiai rendszerek technikai jellemzésével fogunk foglalkozni. Az itt bemutatott elméleti anyag begyakorlását csoportmunka, otthoni munka és a diákok órai prezentációi fogják segíteni.

PREZENTÁCIÓ TÉMÁK:  https://drive.google.com/open?id=1iZiCK_ECWgufmB4jOiq9z97ZPYd5WlOh

 

Ha a fájlok letöltésével, megnyitásával bármi problémád adódik, jelezd a zsolt.ziegler (a) filozofia.bme.hu email címen. (Az előadások anyagai PPT formátumban legkésőbb az előadás utáni napon felkerülnek a honlapra.) 

Kötelező irodalom: 

  • Cialdini, Robert: Hatás, HVG könyvek, 2009, 2.-6. fejezetek
  • Smith és Mackie: Szociálpszichológia, Osiris, 2004, 3., 5., 6., 7., 8. fejezetek

Interneten elérhető, ajánlott irodalom: (ennek az elolvasása segíthet az órán hallottak megértésében és az esetleges házidolgozat megírásában):

  • Zentai István: A meggyőzés útjai 
Követelmények: 

Az óra 2x45 perces előadásból és 2x45 perces gyakorlatból áll. Félidőnél 20-30 perces szünetet tartunk.

A félév végi aláírás megszerzésének feltétele:

  • legalább 2 zh megírása a félév során
  • beadandó leadása a félév során
  • órai jelenlét 70%-ban

A beadandókat emailban küldjétek el a zsolt.ziegler (a) filozofia.bme.hu-ra. 

További feltétel az órai csoportos és egyéni munkában való részvétel és legalább 1 beadandó órai prezentálása a csoport tagjai számára. Továbbá: a pótlás feltétele a félév során minimum 40 pont megszerzése és az aláírás feltétele.

 

JEGY KOMPONENSEI:

((ZH összpontszám: max 100p) x 0.7)) + ((Beadandó+Előadás pontszám: max 100p) x 0.3)) = 100%

  • 86-100%: jeles

  • 70-85%: jó

  • 56-69%: közepes

  • 40-55%: elégséges

  • 0-39%: elégtelen.

 

Zh eredmények: 
Időtartam: 
4