Kommunikációs készségfejlesztő gyakorlatok (2015-16-I kedd 12:15-15:45)

Kommunikációs készségfejlesztő gyakorlatok

Hogyan mehet csődbe egy nemzetközi nagyvállalat egy félresikerült kommunikációs kampánynak köszönhetően? Mi köze a jól megfogalmazott briefnek az üzleti tervekhez? Miért elengedhetetlen fázisa a piackutatás a termékmenedzsmentnek? Hogyan viselkedjen a sajtószóvivő krízishelyzetben? Milyen kommunikációs trükköket vethet be az a PR-munkatárs, aki egy új brandet szeretne köztudatba hozni? Milyen látásmódra és problémaérzékenységre van szükség egy kreatív koncepció megtervezéséhez? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ az Intézményi Kommunikáció órán, mely tabudöntögető előadások és izgalmas gyakorlati feladatok során a Public Relations területére kalauzolja az érdeklődőket.

A kurzus résztvevői gyakorolják az önálló, szisztematikus felkészülést, tervezést, a nyilvános szereplés különböző formáit (rövid szövegek készítését) és ezek elemzését. A kurzus hozzásegíti a hallgatókat, hogy alkalmazzák a más tárgyak keretében tanultakat, tudatos viszonyt alakítsanak ki saját kommunikációs készségeikkel kapcsolatban, gazdagítsák repertoárjukat, valamint rutinra és módszerességre tegyenek szert a megnyilvánulásaikban. A résztvevők újságírói, vezetői, PR-os és politikai kommunikációs feladatokat oldanak meg, szóbeli (pl. értekezlet vezetése, felmondás, sajtótájékoztató, interjú, vita stb.) és írásbeli (pl. reklám szlogen, sajtóközlemény készítése stb.) feladatokat.

2015-16-I Kommunikációs készségfejlesztő gyakorlatok

Részletes leírás: 

Feladat ízelítőül: 

 

“Margittay Edina még soha nem volt egymáséi.

Dacára ezen a verőfényes, kora őszi reggelen kisportolt léptekkel haladt el az épületek övezte Váci utcán, melyen szerette a meg-megismétlődő metró és autó tülkölést nagyon, a felhangzó arab’s és székely nyelvet, valamint az Air-kondícionálások hűvösében ejtőző Romániai Nénikék tarka forgatagát. Kedvenc utcája volt! (…) A haladó Edina nem bámészkodhatott szanaszéjjel, mert sietnie kellett az új munkahelyére, melyen DR. Havas Tamás Üzleti-Manager megkövetelte a pontos munkakezdést, a 8 óra nulla hát. De a lábát szedő modern leánynak ez nem is esett nehezére, hiszen szerette a munkáját egyetemben annak minden „buktatójával”. A kis „kollektíva” is hamar befogadta Edina személyiségét. Mondotta is DR. Havas Tamás a teremtés édesanyjának egy esetben, akit még előző munkahelyükről ismert, hogy ez az ő kis „jobbkeze” főzi a legjobb titkárnői kávét Hungimpónknál, mi több, ha jövőre fölveszik Külker Főiskolára, végzése után legprimább üzletkötőnk egyike lehet, mert van érzéke. Úgyhogy fel a fejjel sikertelen felvételi dacára, mert még sok szépet rejteget számára az élet marsallbotja!…”

 

Részlet: A test angyala (Sárbogárdi Jolán álnéven Parti Nagy Lajos) című könyvéből

 

A fenti részletben 116 nyelvi és helyesírási hiba van, ha nem veszed észre mind, szükséged van a kommunikáció készségfejlesztés órára!

 

A kurzus résztvevői gyakorolják az önálló, szisztematikus felkészülést, tervezést, a nyilvános szereplés különböző formáit (rövid szövegek készítését) és ezek elemzését. A kurzus hozzásegíti a hallgatókat, hogy alkalmazzák a más tárgyak keretében tanultakat, tudatos viszonyt alakítsanak ki saját kommunikációs készségeikkel kapcsolatban, gazdagítsák repertoárjukat, valamint rutinra és módszerességre tegyenek szert a megnyilvánulásaikban. A résztvevők újságírói, vezetői és írásbeli feladatokat oldanak meg.

 

Órák

1: (részletesen) 09.08

  • Elméleti háttér: A kurzus ismertetése, bevezető Stílusgyakorlat: tudományos írás
  • Gyakorlati feladatok:
    • Játék/feladat: “Rövid összefoglaló”: TED.com — beszéd és előadástechnika
    • Játék/feladat: “vitacsere” — vitafeladat
    • Játék/feladat: “Stand up” — beszéd és előadástechnika
    • Játék/feladat: “Részletek a túszokról” — Cooperációs játék
    • HF: ted videót 200 szóban

(Még: a kurzus előadásai során tárgyalt főbb témakörök alább)

 

09. 15> 2: Stílusgyakorlat: tudományos írás, nnotáció és Absztrakt írás, Hogyan írjunk bevezetőt

 

09. 22> 3: Annotáció és Absztrakt írás, Hogyan írjunk bevezetőt

 

09.29> 4: Hivatkozási stílusok, szoftverek, szabalyok, formák

 

10. 06> 5: A kreativitás természetéről, brain-storming, mind-mapping

 

10. 13> 6: Szakdolgozatírás, tippek, kérdések, első megközelítések, szerkezet, problémafelvetél, 

 

10.20> 7: Motivációs és ajánló levél írásának feltételei, CV

 

10.27> 8: Állásinterjú felkészülés, stratégiaépítés

 

11.03> 9: Linkedin és Personal Branding

 

11.10> 10: Agresszív kérdések és kivédésük

 

11.24> 11: Non-verbális kommunikáció és gyakorlatok

 

12.01> Sajtótájékoztató látogatás, írásfeladatok

 

12.08> pótlás

Követelmények: 

A félév során az un. normált osztályozás történik, tehát a legtöbb pontott elért hallgató pontszámaihoz viszonyítom a kiváló érdemjegyet. Ennek megfelelően például ha a 87 pont a legtöbb pont, melyet Gibsz Jakab ért el, akkor 87 pont jelenti a 100%-ot, mely alapjául szolgál a többi érdemjegy kiszámításának. 

A félév során a következő ponszerzési lehetőségek lesznek;

Órai prezentáció (ppt felkészüléssel)

Rövid 100-300 szavas mini írások

Órai munka: érvelési, előadói, improvizatív, problémamegoldási feladatok

 

Katalógus nincs! Aki nem jár be, nem gyüjt pontot! 

A félév során a következő ponszerzési lehetőségek lesznek;

Órai prezentáció (ppt felkészüléssel) 45-55 perces előadás!

 Facebook like-ok x 5 pont (max: 29x5=145 ), amit a csapat magaközt oszt el, akárhányan lehettek egy csoportban.

 

Rövid 100-300 szavas mini írások 

 100 szavanként 1 pont + egyedi értékelés (kézfeltartás, társ, én) 3 pont

 Értékelőként 1-2 pont 

 Némelyik FTT facebook “publikálás” » like-onként 0.3 pont.

 

Órai munka: érvelési, előadói, improvizatív, problémamegoldási feladatok

 Önértékelés/csoportos értélelés 1-4 pont