Tárgyalás- és előadástechnika (2012-13-II szerda 16:15-17:45)

Tárgyalás- és előadástechnika

  • Hogyan készüljünk fel fontos előadási szituációkra és kerüljük el a legalapvetőbb, többnyire rajtunk múló buktatókat?
  • Hogyan ültessük át nagy terjedelmű írásbeli munkáinkat élvezetes szóbeli előadássá?
  • Hogyan keltsük fel a figyelmet, tegyük emlékezetessé előadásainkat, adjuk át üzeneteinket kiválasztott közönségünknek?
  • Hogyan éljünk okosan az előadásokat támogató technikai eszközökkel?
  • Hogyan készüljünk fel fontos tárgyalási helyzetekre, és jussunk el a vesztes-vesztes tárgyalástól a nyertes-nyertes stratégiáig?
  • Mikor tárgyaljunk, mikor ne, meddig folytassuk, és hogyan döntsük el, mikor érdemes kiszállni?
  • Milyen tárgyalási eszköztár áll rendelkezésünkre, és ezeket hogyan használjuk a gyakorlatban, hogy jó tárgyalók legyünk?
  • Mit kezdjünk a nehéz tárgyalókkal, és hogyan lehet kivédeni, hogy rossz alku szülessen?
  • Miért nem érveléstechnika a tárgyalástechnika?

A kurzus esettanulmányok segítségével mutatja be a legfontosabb tárgyalás- és előadás-technikai ismereteket és eszközöket, melyeket a félév során beépített szerepgyakorlatokkal, tárgyalási szituációk szimulálásával és egyéb retorikai gyakorlatokkal tudnak a vállalkozó szellemű hallgatók élesben is kipróbálni. A kurzus lehetőséget ad a hallgatóknak a tanulmányaik vagy munkájuk során gyakorta ismétlődő prezentációs helyzetek (TDK-előadás, projektbemutatás, diplomavédés, üzleti prezentáció stb.) kipróbálására, gyakorlására is, melyek során az oktatók azonnali, folyamatos visszajelzéssel segítik az egyéni, személyre szabott fejlődést.

 

2012-13-II Tárgyalás- és előadástechnika SM

Részletes leírás: 

1-2. Előadástechnika
3. Mikor tárgyaljunk és mikor ne? Belépési és kilépési pontok, a tárgyalás sikerkritéiumai.
4. Konfliktus, érdekütközés, tárgyalás, tartalom – folyamat – kapcsolat
5-6. A tárgyalóerő. A TELA és kidolgozása.
7. A pozícióvédő tárgyalási modell, ellenségeskedés, rivalizálás
8-9. A kooperatív tárgyalási modell, RKEM, reális tárgyalási célok
10-11. Mi van, ha nem lehetséges kölcsönösen előnyös megállapodást kötni? Objektív eljárások, objektív kritériumok rendszere.
12-13. Tárgyalási stratégiák, kötélhúzás, alkudozás, csere, opciógenerálás
14. Tárgyalási eszközök, tárgyalási pozíciók
15. Keretezés, a probléma darabolása
16. Tárgyalási gondolkozási stílusok
17. Tárgyalási prezentáció, kapcsolatépítés

Követelmények: 

A kurzus hetente közzétett rövid házi feladatok elektronikus beadásával teljesíthető:

A félév folyamán hetente elhangzik és a moodle rendszerbe felkerül egy-egy házi feladat, összesen 11. Ezeket röviden (min. 500- max. 2000 karakter) kifejtve, a megadott határidőre kell beküldeni. Az érdemjegy a beadott feladatok számával arányos. FONTOS A feladatok beküldéséhez a hallgatóknak regisztrálniuk kell a moodle online rendszerbe, ahogy ezt neptun üzenetben megírtuk. További részletek hamarosan!

 

Az órák friss hírei: 

 

2013.02.27.

Műegyetemi állábörze

 

Lehet, hogy még arrébb van az álláskeresés, de addig is kínál mindannyiotoknak lehetőségeket

a Műegyetemi állábörze: március 6-7. http://www.allasborze.bme.hu/hu/latogatoknak/

 

Érdemes ellátogatnod, és megnézned, hogyan mutatják be magukat a cégek. A felkészítő napok 

(http://www.allasborze.bme.hu/hu/latogatoknak/felkeszules/FN/) meg nagyon hasznos ingyenes 

programokat kínálnak, mint a karrier- és önélterajz tanácsadás, vagy próbainterjú. Jó alkalom a 

gyakorlásra és tapasztalatszerzésre.

 

 

2013.02.20.

Számolj le észlelésed ELFOGULATLANSÁGÁVAL!

 

Az alábbi 3 videó, azon túl, hogy vicces, erősen szembesítő jellegű:

1. A legismertebb: 

http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4

 

2. A legviccesebb:

http://www.youtube.com/watch?v=voAntzB7EwE

 

3. A végső leszámoló:

http://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNEQLA

 

A tárgyalás- és előadástechnika órán szó volt a megfigyelési várakozások, a megfigyelési elméletek észlelést befolyásoló szerepéről és jelentőségéről:

-az észlelés vezethető, orientálható;

-az észlelés komolyan képes figyelmen kívül hagyni máskor nyilvánvaló dolgokat;

- a jó készülés segíti a gyors, hatékony észlelést: amire készülsz, azt látod, észleled;

- a rossz készülés vakká tesz: amire nem készülsz, azt nem vagy csak nehezen látod meg;

- az elméleti tudás szemüveg: van, amiket azért fogsz látni, mert van hozzá elméleti, fogalmi kereted. Ebben mindenképp többet tudsz GYAKORLATBAN azoknál, akiknek nincs meg ugyanez az elméleti tudás!!!

 

 

2o13.o2.15

Vajon ez egy stand up comedy produkció vagy tudományos-ismeretterjesztő előadás? Ezen lehet vitatkozni!

 

http://www.youtube.com/watch?v=K9yXyy5FNRM

 

Az azonban biztos, hogy ELŐADÁSTECHNIKAILAG tekintve 3 sztereotípiával is leszámol! Látható, hogy 
1. ppt nélkül lehet jó, érdekes, izgalmas, követhető, élvezetes előadást tartani.
2. Nem csak ppt-vel lehet szemléltetni.
3. Döbbenetes, hogy mekkora csöndeket, szüneteket, üres járatokat elbír az előadás a közönség figyelmének, érdeklődésének elvesztése nélkül!

A jövő heti tárgyalás- és előadástechnika órákon közösen megvitatjuk, hogy látjátok Ti ezt a produkciót!