Tárgyalás- és előadástechnika (2010-11-II szerda 12:15-13:45)

Tárgyalás- és előadástechnika

  • Hogyan készüljünk fel fontos előadási szituációkra és kerüljük el a legalapvetőbb, többnyire rajtunk múló buktatókat?
  • Hogyan ültessük át nagy terjedelmű írásbeli munkáinkat élvezetes szóbeli előadássá?
  • Hogyan keltsük fel a figyelmet, tegyük emlékezetessé előadásainkat, adjuk át üzeneteinket kiválasztott közönségünknek?
  • Hogyan éljünk okosan az előadásokat támogató technikai eszközökkel?
  • Hogyan készüljünk fel fontos tárgyalási helyzetekre, és jussunk el a vesztes-vesztes tárgyalástól a nyertes-nyertes stratégiáig?
  • Mikor tárgyaljunk, mikor ne, meddig folytassuk, és hogyan döntsük el, mikor érdemes kiszállni?
  • Milyen tárgyalási eszköztár áll rendelkezésünkre, és ezeket hogyan használjuk a gyakorlatban, hogy jó tárgyalók legyünk?
  • Mit kezdjünk a nehéz tárgyalókkal, és hogyan lehet kivédeni, hogy rossz alku szülessen?
  • Miért nem érveléstechnika a tárgyalástechnika?

A kurzus esettanulmányok segítségével mutatja be a legfontosabb tárgyalás- és előadás-technikai ismereteket és eszközöket, melyeket a félév során beépített szerepgyakorlatokkal, tárgyalási szituációk szimulálásával és egyéb retorikai gyakorlatokkal tudnak a vállalkozó szellemű hallgatók élesben is kipróbálni. A kurzus lehetőséget ad a hallgatóknak a tanulmányaik vagy munkájuk során gyakorta ismétlődő prezentációs helyzetek (TDK-előadás, projektbemutatás, diplomavédés, üzleti prezentáció stb.) kipróbálására, gyakorlására is, melyek során az oktatók azonnali, folyamatos visszajelzéssel segítik az egyéni, személyre szabott fejlődést.

 

2010-11-II Tárgyalás- és előadástechnika

Részletes leírás: 

1-2. Előadástechnika

3. Mikor tárgyaljunk és mikor ne? Belépési és kilépési pontok, a tárgyalás sikerkritéiumai.
4. Konfliktus, érdekütközés, tárgyalás, tartalom – folyamat – kapcsolat
5-6. A tárgyalóerő. A TELA és kidolgozása.
7. A pozícióvédő tárgyalási modell, ellenségeskedés, rivalizálás
8-9. A kooperatív tárgyalási modell, RKEM, reális tárgyalási célok
10-11. Mi van, ha nem lehetséges kölcsönösen előnyös megállapodást kötni? Objektív eljárások, objektív kritériumok rendszere.
12-13. Tárgyalási stratégiák, kötélhúzás, alkudozás, csere, opciógenerálás
14. Tárgyalási eszközök, tárgyalási pozíciók
15. Keretezés, a probléma darabolása
16. Tárgyalási gondolkozási stílusok
17. Tárgyalási prezentáció, kapcsolatépítés
 

Követelmények: 

A félév két különböző, egymástól független módon teljesíthető:

 

1. ZH-rendszerben

  • 2 darab zh lesz a félév során, ezek egyenkénti legalább elégséges szintű teljesítése szükséges
  • kérlek, ügyeljetek rá, hogy a pótlási szakaszba csak az léphet, aki az egyiket elsőre legalább elégségesre abszolválja
  • a zh-ák időpontjai:
    • szerda 12-14-es kurzus:
      • 1. zh: márc. 23, az óra idejében
      • 2. zh: május 4, az óra idejében
    • szerda 16-18-as kurzus:
      • 1. zh: márc. 23, az óra idejében
      • 2. zh: május 11, az óra idejében
    • pótzéhák: a pótlási héten

2. Házi dolgozatos rendszerben

  • a dolgozat tárgya lehet egy, a hallgató életőből származó konkrét előadási vagy tárgyalási helyzet feldolgozása. Ez lehet egy múltbeli szituáció tanulságainak leszűrése a tanultak fényében, vagy egy felkészülés részletes dokumentálása. Fontos, hogy az elemzés konkért legyen.
  • márc. 16-ig kell leadni egy 3-4 ezer karakteres alapot. Ebben szerepeljen i) a szituáció leírása, ii) az előadási vagy tárgyalási szituáció lényegi nehézségeinek, problémáinak megjelölése, és iii) az elemzési szempontok vázlatosan. Azaz: mit kivánsz vizsgálni? pld.: milyen volt a tárgyalóerőm, mi lehetett volna a TELÁ-m stb.
  • A márc 16-ig leadott és elfogadott alap segít neked látni, hogy tényleg megtudod-e csinálni a házi dolgozatot. Ha nem, még átevezhetsz a zh-írási mederbe.
  • A házi dolgozat végső terjedelme 10-15 ezer karakter. Javasolt leadási határidő: pótlási hét péntek dél. Vizsgajegyesek ne felejtsenek el időpontot is felvenni!
Az órák friss hírei: 

Jegyek 2011.05.25

Az eddig leadott házi dolgozatok eredményei is szerepelnek a két eredménytáblázatban, de vegyesen a 12 vagy 16 órai kurzusnál, így ellenőrizzétek mindkettőben.

 

---------------

 

PONTHATÁROK ZH-S TELJESÍTÉSHEZ

Mindkét ZH-n max 20, így összesen 40 pontot lehetett elérni, a pont > jegy így alakul:

34-40: jeles   28-33: jó   22-27: közepes   16-21: elégséges   0-15: elégtelen

Pótlásra annak van lehetősége, aki legalább az egyiket legalább elégségesre megírta.

 

----------------

 

A félév során folyamatosan kerülnek fel a ppt diák. Kérlek, kövessétek figyelemmel.